پرسش‌های متداول

روند داوری در مجله چقدر طول خواهد کشید؟

طول داوری به موضوع مقاله، تعداد مقالات در حال داوری و .... بستگی دارد و حداقل 4 ماه طول خواهد کشید. لازم به ذکر است روزهای تعطیل و ایام تعطیلات دانشگاه (مانند ایام نوروز و فصل تابستان) مشمول مدت مذکور نیست. اگر در قسمت پیگیری وضعیت مقاله، عبارت در حال داوری نشان داده شود، مبدا محاسبه از آن هنگام آغاز می شود. در صورتیکه پس از گذشت 4 ماه از وضعیت مقاله خود مطلع نشدید به مجله ایمیل ارسال نمایید. همچنین در صورتی که مقاله ای در بازه زمانی کوتاه تری به نتیجه برسد از طریق سامانه به نویسنده اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا نیازی به آپلود سند واریز هزینه داوری وجود دارد؟

بله. پس از تایید سند، ارجاع به داوری صورت میگیرد (دقت نمایید که فقط آپلود در سامانه قابل قبول است نه تحویل دستی یا ایمیلی سند واریز) هزینه داوری در فصلنامه مطالعات حقوق خصوصی 150 هزار تومان و هزینه چاپ مقاله 100 هزار تومان است. لطفا از واریز وجه به حسابی غیر از حساب معرفی شده در ایمیل ارسالی از سوی مجله جدا خودداری فرمایید.  وجه پرداخت شده عودت داده نمی شود.

آیا امکان اشتراک و دریافت نسخه چاپی مجلات وجود دارد؟

خیر. شما می‌توانید برای مشاهدۀ مقالات خود و یا دیگر نویسندگان به سایت مجله مراجعه کنید.

نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده ام، چگونه می توانم آن را بازیابی کنم؟

صفحۀ «ورود به سامانه» را باز نمایید و «رمز ورود به سامانه را فراموش کرده ام!» را انتخاب نمایید. در آنجا می توانید آدرس پست الکترونیکی خود را وارد نموده و «نام کاربری» یا «رمز ورود» خود را دریافت نمایید.

چگونه از آخرین وضعیت مقاله ارسالی خود اطلاع پیدا کنم؟

نویسنده مسئول مقاله می‌تواند از طریق سامانه نشریه، در صفحه شخصی خود وضعیت مقاله را مشاهده کند. لذا کلیه اقدامات اعم از ارسال، بازنگری، مکاتبات، درخواست ها، تغییر ترتیب نویسندگان و... فقط از طریق نویسنده مسئول امکان پذیر می باشد.

آیا می توان مقاله خود را به چند مجله ارسال نمود؟

خیر این خلاف اخلاق در نشر است اگر چنین کاری صورت بگیرد مقاله شما چاپ نخواهد شد و اگر چاپ شده باشد از آن سلب اعتبار خواهد شد سپس نام شما در لیست سیاه مجله قرار خواهد گرفت و هیچ مقاله دیگری از شما پذیرفته نخواهد شد .

آیا دانشجو می‌تواند به تنهایی مقاله برای چاپ ارسال کند؟

خیر. مسئول مقاله می بایست عضو هیات علمی و  دارای حکم کارگزینی باشد.

اگر در ارسال مقاله مشخصات نویسنده/نویسندگان به اشتباه درج شود و یا نام نویسندگان با ترتیب اشتباه وارد سامانه شود، چه باید کرد؟

پس از بررسی اولیه و ارسال مقاله برای سردبیر نمی توان تغییری در مشخصات درج شده ایجاد کرد. لذا چنانچه مقاله مورد بررسی قرار گرفت و برای اصلاح به نویسنده مسئول مکاتبات ارسال گردید، وی می تواند مشخصات نویسندگان را اصلاح نماید.

در مرحله اولیه ارسال مقاله، نویسنده مسئول مکاتبات باید چه صفحاتی را مطالعه کند؟

صفحات راهنمای نویسندگان، پرسش های متداول و فرآیند پذیرش مقالات {به نوار ابزار بالای صفحه مراجعه شود. }

در مرحله ارسال مقاله، در برخی موارد پس از تکمیل تمام موارد، گزینه ارسال مقاله فعال نیست. در این صورت چه باید کرد؟

در مرحله ارسال اولیه مقاله و یا بارگذاری مقاله تصحیح شده {پس از داوری}، باید تمامی مراحل تکمیل شود و در سمت راست صفحه علامت تیک قرمز رنگ مشاهده شود. در بخش بارگذاری مقاله دقت کنید گزینه هایی که علامت * دارند، اجباری هستند. به عنوان مثال، گزینه بارگذاری فایل پاسخ به داور ستاره دار و الزامی است و در صورت عدم بارگذراری، ارسال مقاله میسر نیست. پس از تکمیل تمامی موارد، در صفحه آخر گزینه ارسال مقاله فعال خواهد شد.

چنانچه نویسنده مسئول مکاتبات به دیگر نویسندگان دسترسی ندارد، در تعهدنامه می تواند به جای آنها امضا کند؟

خیر. در صورت عدم دسترسی به دیگر نویسندگان باید امضای اسکن شده در فایل درج گردد.

آیا لازم است همه نویسندگان مقاله در سامانه ثبت نام کنند؟

خیر لازم نیست . تنها نویسنده مسئول در سیستم ثبت نام خواهد کرد. اما همه نویسندگان باید از مسئولیت خود در رابطه با مقاله آگاه باشند ترتیب نام افراد و مسئولیت هر یک از آنها باید در مقاله شفاف باشد

در صورت داشتن تمایل به داوری مقاله و نداشتن کارتابل نقش داور چه باید کرد؟

چنانچه عضو هیات علمی دانشگاه (دولتی و آزاد) و یا مرکز تحقیقاتی هستید و به عنوان داور در سامانه تعریف نشده اید، با مدیر اجرایی مکاتبه نمایید تا در صورت داشتن شرایط لازم کارتابل نقش داور فعال شود.

آیا یادداشت علمی و یا مقاله کوتاه پذیرش می گردد؟

خیر

چه موقع نامه پذیرش مقاله (گواهی) را دریافت می کنم؟‏

هنگامی که تمامی اصلاحات لازم بر روی متن شما انجام شد و داوران و در نهایت سردبیر مقاله شما را تایید کرد نامه پذیرش  به شما داده خواهد شد.

پس از دریافت ایمیل پذیرش مقاله، در صورت نیاز به نامه پذیرش چه باید کرد؟

پیرو دستورالعمل دانشگاه، گواهی پذیرش صرفا از طریق سامانه قابل دریافت است.